بازدید آیتالله رئیسی از مرکز ارتباطات مردمی/ پاسخگویی برخط رئیسجمهور به تماسهای تلفنی مردمی/ رئیسجمهور: گزارشهای مرکز ارتباطات مردمی یکی از مراجع اصلی ارزشیابی عملکرد دستگاهها و مدیران دولت است
رئیس جمهور امروز در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و پای درد دلها و دغدغههای برخی شهروندان نشست.
رئیسجمهور به همراه مهندس محسن منصوری معاون اجرایی در گفتوگو با مسولان ارتباطات مردمی از روند پاسخگویی اعضای کابینهاش به تماسهای مردمی مطلع شد و در ادامه به تماسهای تلفنی تعدادی از شهروندان پاسخ داد.
رئیسجمهور همچنین در گفتوگو با حجتالاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز در جریان مهمترین مسائل و درخواستهای مردمی رسیده به مرکز ارتباطات مردمی قرار گرفت.
رئیس جمهور کار و خدمت در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری را، حساس و نیازمند صبر و حوصله و تدبیر فراوان دانست و گفت: عملکرد این مرکز باید به گونهای باشد که مراجعین را به پیگیری درخواستهای به حق و حل مشکلاتشان امیدوار سازد و آنان را در زمینه چگونگی استیفای حقوقشان راهنمایی کند.
آیتالله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ضمن بازدید از بخشهای مختلف این مرکز، بر ضرورت پاسخگویی شایسته و اقناعی به ارباب رجوع تاکید کرد.
رئیس جمهور در جمع مدیران و کارکنان این مرکز، کار و خدمت در این مجموعه را، حساس و نیازمند صبر و حوصله و تدبیر فراوان دانست و گفت: عملکرد این مرکز باید به گونهای باشد که مراجعین را به پیگیری درخواستهای به حق و حل مشکلاتشان امیدوار سازد و آنان را در زمینه چگونگی استیفای حقوقشان راهنمایی کند.
آیتالله رئیسی با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی و بدون وقفه مسائل و مطالبات مردم، نسبت به عادی شدن شنیدن مشکلات مردم برای کارکنان مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری هشدار داد و افزود: اگر در جریان رسیدگیهای خود به یک سو جریان و عمل خلاف قانون، کمکاری و فساد رسیدید، حتما موضوع را بدون توجه به جایگاه اداری شخص و مجموعه متخلف، به مراجع نظارتی ذیربط گزارش کنید.
دکتر رئیسی مرکز ارتباطات مردمی را یکی از کانالهای مهم و مستقیم ارتباطی دولت با مردم دانست و گفت: علاوه بر مطالعه و پیگیری شخصی گزارشهای ارسالی این مرکز، این گزارشها، یکی از مراجع اصلی ارزشیابی عملکرد دستگاهها و مدیران دولت میباشد.
پیش از سخنان رئیس جمهور حجتالاسلام والمسلمین احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی گفت: از ابتدای آذر امسال در کنار رسیدگی به درخواستها و مراجعات مردمی، ۱۷ نفر از اعضای کابینه دولت مردمی در این مرکز حضور یافته و برای حدود ۱۷۰ مسئله دستور پیگیری صادر کردهاند.
حجتالاسلام والمسلمین صالحی همچنین از برگزاری بیش از ۶۴۵ هزار دیدار مستقیم و چهره به چهره مسئولان دستگاههای دولتی در سراسر کشور با مردم در مدت سپری شده از فعالیت دولت مردمی خبر داد.

در راستای رویکرد مردمی دولت آیتالله رئیسی مبنی بر ارتباط بیواسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیسجمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماسهای تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری باشند.
تاکنون وزرای کار، ارتباطات، دادگستری، بهداشت، کشاورزی، آموزش و پرورش، اقتصاد، علوم و ارشاد و همچنین معاونان پارلمانی، امور زنان و خانواده، علمی و حقوقی رئیسجمهور و رؤسای سازمان حفاظت از محیط زیست، امور اداری و استخدامی، بنیاد شهید و سازمان انرژی اتمی، پاسخگوی سؤالات و مشکلات مردم شدند.


























