پاسخگویی وزیر کار به مطالبات مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاستجمهوری/ حجتالاسلام صالحی عنوان کرد: وصول دو میلیون و 400 هزار درخواست از زمان استقرار دولت سیزدهم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به صورت تلفنی پاسخگوی مشکلات و چالشهای آنها شد.
در راستای دستور رئیسجمهور به وزرا، معاونان و مدیران دولتی به منظور گفتوگوی مستقیم با مردم، «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر یکشنبه ۶ آذر با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی سوالات و مشکلات آنها شد.
وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: در دیداری که مقام معظم رهبری با بسیجیان داشتند، واژه بلندی را در وصف بسیج بیان کردند که بسیج مظلومیت را پذیرفت تا ملت ایران مظلوم واقع نشود. شهادت بسیجیان در حوادث اخیر در مقابل مظلومیتشان ناچیز بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با هموطنانی که مشکلات معیشتی داشتند، گفتوگو کرد و دستور پیگیری مشکلات آنها را داد.
گفتوگو با معلولان، رانندگان تاکسی و بازنشستگان بهمنظور حل مشکلات و معضلات آنها نیز از موضوعات مهم این جلسه بود که وزیر تعاون دستور پیگیری مطالبات آنها را به مسئولان ذیربط داد.
مرتضوی در انتهای این جلسه در جمع خبرنگاران، گفت: اساساً وزارت کار، وزارتخانه بسیار پرمراجعهای است اما این اولین مواجهه تلفنی ما با مردم بود. این ابتکار خوب برای مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بود که اقدام بسیار مبارکی است و بسیار لذت بردم و امیدواریم که بتوانیم مشکلات مردم را در کنار اصحاب رسانه حل و فصل کنیم.
وزیر کار ادامه داد: از تعداد قابل توجهی از استانهای مختلف کشور تماس داشتیم. متناسب با مطالب آنچه در اختیار ماست، حتما دستور خواهیم داد تا برطرف شود. البته این مشکلات به صورت موردی حل نمیشود حتما این معضلات به عنوان معضلی عمومی بررسی و حل و فصل خواهد شد. مشکلات خاص تماسگیرندگان را نیز با فوریت و جدیت پیگیری خواهیم کرد.
وی در خصوص بدهی دولت به تامیناجتماعی نیز اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سری مطالبات انباشته از دولت داشت، ارثی که از دولت قبل رسیده بود، ۹۸هزار میلیارد تومان بود که خوشبختانه با دستور رئیس جمهور در پایان سال قبل پرداخت شد، برای پرداخت حقوق بازنشستگان در سال جاری ، حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان تامین اجتماعی کسری بودجه داشت که در لایحه بودجه پیش بینی شد از سهام دولت به این سازمان اختصاص یابد.
مرتضوی تصریح کرد: با حسن نظر سران قوا، تصمیمات بسیار مطلوبی اتخاذ شد و از کمند نداری پول گذشتیم و منابع را تأمین کردیم. خوشبختانه ما بدون کسری بودجه و بدون مازاد برداشت از حسابهای بانکی، حقوق بازنشستگان و مطالبات مراکز بهداشتی و درمانی را پرداخت کردیم و تا پایان سال نفس راحتی میکشیم و مشکلی نخواهیم داشت. امیدواریم همکاران ما ترتیبی اتخاذ کنند که ورودی و خروجی ما تعادل داشته باشد. مردم عزیز و بزرگوار همت کنند برای آینده خود بیمهگذار ما باشند.
سامانه ۱۱۱ در تمام استانها فعال است
به گزارش ایرنا، در این برنامه حجتالاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز با اشاره به اینکه همه اعضای دولت سیزدهم ساعاتی را برای پاسخگویی مستقیم به مردم اختصاص خواهند داد، گفت: با بخشنامهای که معاون اول رئیسجمهور ابلاغ کرد، جز ملاقات مردمی، شخص وزیر در نهاد ارتباطات مردمی هم پاسخگوی سؤالات مردم خواهد بود.
وی افزود: تماسهای دریافتی از طرف مردم با توجه به فراوانی آنها، دستهبندی شده و وزرای دولت در حوزه تخصصی خود به آنها پاسخ خواهند داد.
حجتالاسلام صالحی با بیان اینکه وزرا ماهانه در نهاد ارتباطات حضور خواهند داشت، گفت: هر یک از وزرا بر اساس جدول اعلام شده، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ماه پاسخگوی مردم خواهد بود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره جزئیات پاسخگویی وزرا به نامهها و مطالبات مردم هم گفت: شکایت و در خواستهای عمومی مردم، در سامانه ۶۱۳۳ از سراسر کشور دریافت میشود. سامانه ۱۱۱ در استانها فعال است و افرادی که به روند پاسخگویی در استانداریها و وزارتخانهها اعتراض دارند میتوانند شکایات خود را به مرکز اطلاع دهند و مرکز براساس مسئولیتی که برای خود در ایجاد پل ارتباطی مردم با دولت تعریف کرده، پاسخگوی آنهاست.
وی افزود: در طول یک سال و چند ماهی که از عمر دولت سیزدهم میگذرد، بالغ بر دو میلیون و چهارصد هزار درخواست، شکایت، مطالبه چه در سفرهای استانی چه مسیرهای دیگر به مرکز ورود کرده است که ۸۵ درصد از این موارد را بررسی و پیگیری کرده و به سمع و نظر مردم رساندیم.
حجتالاسلام صالحی با بیان اینکه تماسها بر اساس سفرهای استانی متفاوت است، گفت: در برخی از استانها در سفر استانی نزدیک به ۳۰ هزار تماس هم برقرار میشود. میانگین ۱۵ تا ۲۰ هزار تماس در استانها صورت میگیرد.
به گفته وی، بالغ بر ۲هزار تماس با سامانه ۶۱۳۳ برقرار میشود که سعی میکنیم با رویکرد اقناعی مثبت به آنها پاسخ دهیم.
رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، سایت مرکز و سامانه ۶۱۱۳ را بهترین گزینه ممکن برای ارتباط با نهاد اعلام کرد.




















