سامد؛ گامی در راستای افزایش کارآمدی
قاسم شریفی افزود: شبکه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت یا سامد، یکی از راههای برقراری ارتباط مردمی است که تمام شهروندان استان سمنان در جای جای این خطه می توانند ایدهها، پیشنهادات، انتقادات، شکایات و درخواستهای خود را از دستگاههای اجرایی مطرح کنند.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در واقع، هدف اصلی راه اندازی سامد، بسترسازی و تمهید شرایط مناسب برای برقراری ارتباط موثر و کارآمد و همینطور پاسخگویی صریح و صحیح مسوولان دستگاههای اجرایی برای رفع مسائل و مشکلات مردم است.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گفت: مردم استان سمنان بهار امسال، ۶۶۹ تماس با سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) و شماره تماس ۱۱۱ برقرار کردهاند.
وی با اشاره به برگزاری ۲۴ برنامه با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران استان سمنان در این مدت، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در ۲۴ برنامه در دفتر مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، پاسخگوی ۱۳۹ مورد تماس مردمی بوده اند.
شریفی بیان کرد: سه ماهه نخست امسال، از این تعداد تماس و درخواست، برای ۳۴ مورد اقدام مثبت انجام شد و پیگیریها منجر به نتیجه شد و شهروندان در ۲۶ مورد هم پاسخ منفی دریافت کردند؛ علاوه بر آنکه ۷۷ مورد نیز مشاوره ارایه شد.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان تصریح کرد: روزانه در ساعات اداری به طور متوسط ۴۰ تماس در سامانه سامد استان برقرار و ثبت میشود که همکاران پاسخگوی این تماسهای تلفنی هستند.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان ادامه داد: سال ۹۸، بستر سامد را برای ۱۰۰ دستگاههای اجرایی و بسیاری از شهرداری های استان سمنان فراهم شد تا پاسخگوی به موقع مخاطبان باشند.
وی یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که باید به هر تماسی که با سامانه ۱۱۱ برقرار و در نهایت منجر به ارتباط متقاضیان در استان سمنان میشود، پرداخته و پاسخ متناسب از دستگاه مربوطه مطالبه شود.




















