رونمایی از «منشور اخلاق حرفهای کارگزاران نظام ارتباطات مردمی»/ حجتالاسلام صالحی: انسجام قوا در دوره دولت سیزدهم بینظیر است/ همدلی و برنامهریزی بیشتر را در دستور کار داشته باشیم
سومین گردهمایی خادمان مراکز ارتباطات مردمی قوای سهگانه، نهادهای عمومی و انقلابی، نظامی و انتظامی با هدف تجدیدعهد و میثاق با آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدا برگزار شد.
به گزارش ایسنا، حجتالاسلام احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در سخنانی بیان کرد: وحدت و انسجام بین قوا در دوره دولت سیزدهم بینظیر است اما این کفایت نمیکند و باید برای بهتر خدمت کردن همدلی و برنامهریزی داشته باشیم.
وی خطاب به حضار در این همایش گفت: عزیزان من، در هر کجا که هستید فکر کنید که ماه آخر خدمتتان است و به بهترین شکل کار خود را انجام بدهید. باید یک سامانه انتقال تجربیات ایجاد شود و این تجربهها را در میان خودتان به اشتراک بگذارید. جایگاه مراکز خودتان را از صرف ارتباطات مردمی به سمت مطالبهگری از دستگاهها ببرید. اینجاست که میتوانیم به مردم اطمینان بدهیم که کسانی هستند که کارهای مسولین را زیر ذره بین میبرند.
حجتالاسلام صالحی تاکید کرد: ما محکوم به افرایش تعاملات به یکدیگر هستیم. این کار موجب میشود که در زمان کوتاهی به مطالبات مردم رسیدگی شود. ما منشوری در این راستا تهیه کردهایم تا مردم از حق و حقوق خودشان آگاه و مسئولان با نقشه راه خود آشنا بشوند.

حجتالاسلام احمد صالحی یادآور شد: وحدت و انسجام بین قوا در دوره دولت سیزدهم بینظیر است اما این کفایت نمیکند و باید برای بهتر خدمت کردن همدلی و برنامهریزی داشته باشیم.
حجتالاسلام صالحی بیان داشت: این بزرگ ترین توفیق الهی بود که به برکت وجود مبارک حاج قاسم عزیز که بزرگ خادم مردم و سرباز ولایت بود در تمامی برنامه های خودمان مخصوصا عرصه ارتباطات مردمی مدد بگیریم و با معنای خدمت پای در مسیر شهدا و حاج قاسم بگذاریم.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: این نشست ها و گردهمایی ها باید به عنوان سامانه انتقال تجربیات سه قوا به یکدیگر و همکاری بیشتر گسترش یابد تا بتوانیم برای هم اندیشی بهتر اتفاقات ارزشمندی را رقم بزنیم و با ارتباط گیری با مردم در خدمت رسانی بهتر به موفقیتهای چشمگیری برسیم.
وی اظهار داشت: ما باید طوری عمل کنیم که هیچکدام از مسئولین در ارتباط با مردم منفعل و کمتحرک نبوده و دائما دنبال حل مشکلات آنها باشند و با تمام قوا در این مسیر الهی با خدمت رسانی به آنها میزان رضایتمندی را به نهایت خود برسانیم.
حجتالاسلام صالحی با بیان اینکه مسئولان مرکز ارتباطات مردمی باید ساعاتی را شخصا برای حضور در میان مردم و نظارت بر نحوه دریافت درخواست ها وپیگیری ها اختصاص دهند، تصریح کرد: مردم انتظار دارند تمامی مسئولین ستادی و استانی آیینه تمام نمای رئیس جمهور در ارتباط با ولی نعمتان نظام وحل مشکلات آنان باشند.
روحالله بیات، مدیرکل درخواستها و رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری نیز در این گردهمایی گفت: دهه فجر را گرامی میداریم. این دومین آیین تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی است که توسط خادمان مراکز ارتباطات مردمی برگزار خواهد شد.
وی گفت: مردم تعیینکننده در مسیر رسیدن به قله و پیشرفت هستند و نقش تعیین کنندهای در انتخابات خواهند داشت.
علیاصغر رفاهی، مدیرکل ارتباط مردمی قوه قضاییه در بخش دیگر این همایش در سخنانی ضمن گرامیداشت دهه فجر، بیان کرد: از تمامی عزیزانی که در این آیین حضور دارند تشکر میکنم. خدا را شاکر هستیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی با مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری در حال خدمت هستیم.
وی ادامه داد: کار در بخش ارتباطات مردمی قوه قضاییه بسیار دشوار است. برای ما توفیق است که در خدمت مردم باشیم. هرچه بتوانیم با دوستی و همدلی بیشتر کار کنیم موجب وحدت جمعی ما خواهد شد. ما باید رویکرد اقناع، مردم را تقویت کنیم. در ارتباطات مردمی رویکرد ما پراکنده کردن نامه مردم نیست، بلکه رفع مشکل مردم است.
امیر سرتیپ نیازعلی داوری، رییس مرکز ارتباطات مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در بخش دیگر این مراسم با بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی و اسارتش روایت کرد: نعمتی که خداوند به ما داده ثمره خون شهدا است و اکنون باید به وظیفه خود به درستی عمل کنیم. ما نباید کار موازی کنیم.
در پایان این مراسم «منشور اخلاق حرفهای کارگزاران نظام ارتباطات مردمی» رونمایی شد. همچنین در بخش دیگر این مراسم کارگزاران ارتباطات مردمی با شهدا و امام خمینی (ره) تجدید بیعت کردند.




















