عبارت خود را درج و جهت جستجو Enter را بفشارید ...

رئیس مرکز ارتباطات مردمی در بازدید سرزده از بانک مسکن: نگاه اقدامی یا اقناعی در دستور کار دولت است/ شفاف‌سازی اقدمات، عامل افزایش سرمایه اجتماعی

{filetitle} {faces}

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: اقدام برای مردم یا در صورتی که امکان پاسخ‌گویی نباشد، اقناع آنان و برخورد با صبوری و روی گشاده، خط قرمز دولت است.

وی تصریح کرد: رضایت رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم بر اساس خدمت بیشتر است که در این مدت خاطرات شیرینی رقم خورد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» روز سه شنبه در پایان بازدید سرزده از دایره ارتباطات مردمی بانک مسکن در جمع خبرنگاران تاکید کرد:‌ به طور قطع شفاف‌سازی اقدامات ارکان دولت و مجموعه‌های بانکی، یکی از مولفه‌های افزایش سرمایه اجتماعی است و مردم چنانچه ببینند در حوزه عملکردی، همه مجموعه‌های دولت و دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات خود را به صورت شفاف ارائه می‌کنند، امید مردم و سرمایه اجتماعی نظام که مورد توجه رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس‌جمهوری است، افزایش می یابد.

وی بیان‌داشت: مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در تلاش است تقاطع ارتباط بین مردم و دولت، ارزیابی‌کننده و تب‌سنج دستگاه‌ها و مدیران باشد و در همین راستا به صورت میدانی و اقدامی نسبت به ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها اقدام می‌کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تاکنون بسیاری دستگاه‌ها به دلیل کم‌کاری‌ از این مرکز تذکر گرفته اند، خاطرنشان‌کرد: مردم باید نسبت به پاسخگویی دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان اطمینان خاطر داشته باشند و این دستگاه‌ها بدون زحمت، بدون رنجش خاطر و با رعایت کرامت انسانی به ارائه خدمات بپردازند.

حسابرسی، پیگیری مطالبات و به‌خط‌کردن دستگاه‌ها برای خدمت به مردم

وی با بیان اینکه در نظامی خدمت می‌کنیم که افتخار خدمت‌گزاری به مردم را نه در شعار، بلکه در اقدام و عمل نشان می‌دهد، ادامه‌داد: این انتهای کار نیست؛ ما زمانی می‌توانیم در دولت مدعی خدمتگزاری به مردم باشیم که به تکلیف ولایی، اعتقادی و دستورات ابلاغی رهبر معظم انقلاب اهتمام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان‌کرد: مشکل مسکن که ابتدایی‌ترین پله رفاه مردم شناخته می‌شود و باید محلی برای آسایش شهروندان باشد، باعث رنجش خانواده‌ها، به‌ویژه جوانان شده است.

وی اظهار داشت: تعدادی از دستگاه‌ها و بانک‌ها تکلیف قانونی دارند، اما نسبت به انجام این تکلیف یا ترک فعل کرده‌اند یا قصور دارند. به طور قطع ما به‌عنوان خادمان مردم، بر اساس تکلیف ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری، حسابرسی، پیگیری و به‌خط‌کردن دستگاه‌ها برای خدمت به مردم را به شکل مستمر انجام می‌دهیم.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری خاطرنشان‌کرد: دولت مردمی برنمی‌تابد که دستگاهی تکلیف قانونی خود را زمین بگذارد. مردم از دولت انتظار دارند بی وقفه خدمت‌رسانی ‌کند، به همین دلیل توجیه و بهانه‌ای برای ترک فعل وجود ندارد.

تامین تسهیلات بیش از ۷۰ درصد نهضت ملی مسکن

در این بازدید، «سید عباس حسینی» مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: امروز بانک مسکن با عقد قرارداد حدود ۳۱۵ هزار واحد، نزدیک به ۷۵ هزار میلیارد تومان پرداختی به پیمانکاران در ساخت مسکن پیشرو بانک‌ها در موضوع مسکن است و حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان هم در تعهد دارد که همگام با پیشرفت پروژه‌ها پرداخت خواهد کرد.

وی بیان‌داشت: بانک مسکن به تنهایی تامین تسهیلات بیش از ۷۰ درصد نهضت ملی مسکن را تا به امروز به پیش برده است، این در حالی است که کمتر از چهار درصد کل سپرده‌های شبکه بانکی در این بانک است.

برپایه این گزارش و مطابق آمارها، در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵۵ هزار تماس مردمی به دایره ارتباطات مردمی بانک مسکن حاصل شد که به معنای متوسط پنج تا ۶ هزار تماس در ماه است.

این تماس‌ها بیشتر مربوط به شکایات، انتقادات، همچنین درخصوص تسهیلات بانکی، اوراق تسهیلات بانکی و برخی خدمات بانکی بوده است.

کلمات کلیدی

آخرین اخبار