عبارت خود را درج و جهت جستجو Enter را بفشارید ...

گره‌هایی که سامد در فارس گشود

{filetitle} {faces}

پیش‌تر مردم برای بیان درخواست‌ها و خواسته‌های خود و ارتباط‌گیری با مسئولان، مطالب و خواسته‌های خود را به شکل مکتوب و در قالب نامه تحویل مقامات و مسئولان می‌دادند که دولت تدبیر و امید به منظور سهولت دریافت تقاضای مردم و حفظ کرامت انسانی شهروندان در یک ابتکار، با اعلام یک شماره تلفن سه رقمی (۱۱۱) این روند را تسهیل کرد.



با راه‌اندازی سامانه سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) در تمام استان‌های کشور، مردم بدون نیاز به حضور فیزیکی در مکانی خاص و تنها از طریق تماس با تلفن ۱۱۱ هرگونه نظر، انتقاد، پیشنهاد و مشکلی که داشته باشند را به گوش مسئولان می‌رسانند.



در فارس نیز این سامانه قبل از سفر نهم اردیبهشت ماه سال ۹۴ رییس جمهوری به این استان شروع به کار کرد و یک هزار و ۲۰۰ نیرو در سه شیفت درخواست‌ها و مطالبات مردم از رییس جمهوری و هیات دولت را ثبت کردند.



 



برقراری ۷۲۹۰ تماس با سامانه سامد در فارس طی سال ۹۹



به گفته مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس، از ابتدای امسال تاکنون افزون بر هفت هزار و ۲۹۰ تماس با سامانه ۱۱۱ در این استان برقرار شده است.



به گزارش ایرنا، نصیر زارع افزود: همچنین طی مدت مذکور بیش ۲۵ نفر از مسئولان و مدیران کل استان برای پاسخگویی به مردم در محل سامانه سامد در استانداری فارس حضور یافتند.





وی ادامه داد: مسائل و مطالبی که در این ارتباطات تلفنی از سوی شهروندان مطرح می‌شود حوزه‌های مختلف را در برمی‌گیرد که برخی از این مطالبات با پیگیری‌های انجام شده محقق شده و برخی نیز در دست اقدام است.



 



دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مطالبات مردم باشند



استاندار فارس پیش از این در سخنانی، سامانه سامد را فرصت مناسبی برای بیان مشکلات از سوی شهروندان دانست و گفت: به ویژه شهروندانی که فاصله بیشتری با مرکز استان دارند می‌توانند از این طریق با سرعت بیشتری خواسته خود را پیگیری کنند. عنایت‌الله رحیمی افزود: رسالت همه دستگاه‌های اجرایی این است که پاسخگوی مطالبات مردم باشند و حضور مدیران در این مرکز فرصت این ارتباط بی‌واسطه را فراهم می‌کند.



وی ادامه داد: البته مردم ما نسبت به قوانین و مقررات موجود در کشور آگاهی دارند و اینگونه نیست که فقط به دنبال شنیدن پاسخ مثبت باشند اما هم‌اینکه مدیران بتوانند به شکل شفاف و روشن پاسخ خواسته شهروندان و علت منفی بودن آن پاسخ را بدهند کمک بزرگی به اقناع متقاضی می‌کند.



او اظهار داشت: مسئولان هم باید بکوشند که در حد مقدورات مباحث را با پاسخ مثبت و پیگیریِ منجر به نتیجه در دستور کار قرار دهند.



 



سامانه سامد، از حضور فیزیکی شهروندان در ادارات می‌کاهد



جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز در حاشیه حضور در مرکز ۱۱۱ گفت: سامانه ۱۱۱ فرصت مناسبی برای فراهم کرده که شهروندان برای پیگیری برخی مشکلات خود نیاز به حضور فیزیکی نداشته باشند.



عبدالرضا قاسمپور افزود: به ویژه در شرایط امروز که شاهد شیوع ویروس کرونا در سطح استان هستیم، این سامانه کمک بسیاری به کاهش ترددها می‌کند.



وی ادامه داد: مردم از طریق این سامانه می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با مدیران در میان گذاشته و بلافاصله پاسخ خود را دریافت کنند و در صورتی که نیاز به پیگیری‌های بیشتر باشد نیز از طریق مجموعه‌های ذیربط تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.



معاون استاندار فارس در خصوص مطالب مطرح شده از سوی مردم در ارتباط تلفنی نیز گفت: عمده مطالبی که امروز مطرح شد به دغدغه داوطلبان کنکور و خانواده‌های آنها در رابطه با برگزاری کنکور سراسری باز می‌گردد که با توجه به شیوه ویروس کرونا در این زمینه نگرانی‌هایی وجود داشت.



وی افزود: ما نیز نگرانی آنها را درک می‌کنیم اما به آنها اطمینان می‌دهیم چه چنانچه تصمیم نهایی بر برگزاری کنکور باشد این کار با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای خواهد بود که در یک فضا و شرایط کاملا امن و ایمن برگزار شود.



قاسم‌پور تصریح کرد: البته ما دغدغه و خواسته داوطلبان و خانواده آنها مبنی بر لغو برگزاری کنکور را به گوش مسئولان در مرکز می‌رسانیم اما تصمیم نهایی برگزار شدن یا نشدن کنکور با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است و هرگونه تصمیمی که اتخاذ شود اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.



وی، از داوطلبان کنکور خواست که بدون هیچ دغدغه‌ای آمادگی خود برای شرکت در کنکور را حفظ کنند و اطمینان داشته باشند که برای برگزاری کنکور تدابیری اتخاذ خواهد شد که با هیچ مشکلی مواجه نشوند.


کلمات کلیدی

آخرین اخبار