پاسخگویی مستقیم معاون اجرایی رئیسجمهور به تماسهای مردمی/ معاون اجرایی رئیسجمهور: به دلیل اهمیت مرکز ارتباطات مردمی برای دولت و شخص رئیسجمهور، جلسات کاری سال جدید را از این مرکز آغاز کردیم
مهندس محسن منصوری، معاون اجرایی رئیسجمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز یکشنبه ۶ فروردین در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به صورت تلفنی به خواستهها، دغدغهها و مشکلات مردم از سراسر ایران پاسخ گفت.
به گزارش ایرنا، در این نشست معاون اجرایی رئیسجمهور پاسخگوی بیش از ۱۰ تماس مردمی از نقاط مختلف کشور بود.
مهندس منصوری در حاشیه این برنامه در مرکز ارتباطات مردمی ریاستجمهوری و در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: به دلیل اهمیت مرکز برای دولت و شخص رئیسجمهور، جلسات کاری معاونت در سال جدید از مرکز ارتباطات مردمی آغاز شد.
وی افزود: دولت سیزدهم به دولت مردم معروف است و رسیدگی مستقیم و ویژه و چهره به چهره اعتقاد دارد و پیشانی خدمترسانی به مردم همین مرکز ارتباطات است که مواجهه مستقیم با مردم دارد.
مهندس منصوری با بیان اینکه مسائل مطرح شده در این نشست متفاوت بود، گفت: بخشی از آنها معمولا به دستگاههای مختلف مربوط میشد که ارجاع داده شد و بخشی که به مستقیما به حوزه معاونت اجرایی مربوط میشد مانند پروژههای عمرانی، مصوبات سفرهای استانی و مسائلی مرتبط به نهاد ریاست جمهوری تک به تک بررسی و دستورات لازم داده شد و مرکز هم برای همه این تماسها پرونده پیگیری دارد.
وی درباره برنامه سفرهای استانی رئیس جمهور در سال جدید توضیح داد: سفرهای استانی رئیس جمهور از برنامههای مهم و پرافتخار دولت است که راه میانبر ارتباط با مردم بوده و گرههای بزرگی از زندگی آنها در این سفرها باز شده است که امسال هم با تأکید رئیس جمهور ادامه خواهد داشت.
مهندس منصوری ادامه داد: نخستین سفر رئیسجمهور در سال جدید به استان خوزستان و پس از ماه رمضان خواهد بود و دلیل این انتخاب هم پروژههای مهم در دستور در کار در این استان است.
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش میکنیم هر ماه یک سفر استانی برگزار کنیم، توضیح داد: در کنار سفرهای استانی سفرهای پروژهای، کاری و مناطق محروم هم وجود دارد که در قالب سفرهای استانی تعریف نمیشود.
وی درباره دیدار رئیس جمهور با مدیران اجرایی سراسر کشور گفت: تأکید رئیس جمهور بر این بود که در ابتدای سال همه مدیران با جدیت بر روی مسائل متمرکز شوند و رویکرد اصلی دولت هم تحقق شعار سال خواهد بود.
وی ادامه داد: بر اساس دستور رئیسجمهور همه مدیران اجرایی کشور به صورت حضوری و وبیناری دور هم جمع میشوند تا سیاستها، تدابیر اصلی، راهبردهای مهم، اولویتها و برنامههای دولت برای مهار تورم و رشد تولید از سوی رئیسجمهور و معاون اول تبیین و تشریح شود و جلسه فردا، جلسهای کاملا کاری و اجرایی است برای تحقق فرمان سال و اولویتبندی برنامهها و برنامهریزی جدی برای آغاز پرقدرت فرایند کاری دستگاههای اجرایی.


پیگیری مصوبات سفرهای استانی، مشکلات جادهای در کشور، آلودگی هوا و موضوع سوخت مازوت، مشکلات و دغدغههای کارکنان نهاد ریاستجمهوری و معضلات تعاونیهای مسکن از مهمترین محورهای تماسهای مردمی بود که منصوری وعده پیگیری آنها را داد.
در راستای رویکرد مردمی دولت آیتالله سید ابراهیم رئیسی مبنی بر ارتباط بیواسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیسجمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماسهای تلفنی مردم باشند. رئیسجمهور نیز در همین راستا، ۳۰ بهمن ماه سال گذشته در مرکز ارتباطات مردمی حاضر و شخصا پاسخگویی تعدادی از تماسهای مردم شد. این روال از سال گذشته آغاز شده و مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور تاکنون میزبان نشست پاسخگویی وزرای کار، ارتباطات، دادگستری، بهداشت، کشاورزی، آموزش، اقتصاد، علوم، فرهنگ، صمت، نفت و معاونان پارلمانی، امور زنان و خانواده، علمی و فناوری، حقوقی رئیسجمهور و رؤسای سازمان حفاظت از محیط زیست، امور اداری و استخدامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان انرژی اتمی بوده است.




















