رئیس مرکز ارتباطات مردمی اعلام کرد: نخستین حضور یکپارچه مجموعههای ارتباطات مردمی قوای سهگانه و نهادهای نظامی، انتظامی و انقلابی در حرم امام(ره) و برپایی میز خدمت هماهنگ در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی
مرکز ارتباطات مردمی ریاستجمهوری روز دوشنبه میزبان دکتر سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی کشور به عنوان پانزدهمین عضو کابینه در برنامه پاسخگویی برخط به مطالبات و درخواست های مردمی در سامانه ۶۱۳۳ این مرکز بود.
در این راستا حجتالاسلام صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ضمن تشکر از استقبال بیسابقه وزیران و اعضای کابینه از این طرح ابتکاری در دولت مردمی سیزدهم و با اشاره به امیدآفرینی و اعتماد سازبودن این نوع اقدامات ارتباطی دولت ومردم، اعلام کرد: دور اول حضور تمامی اعضای هئیت دولت دراین برنامه تا پایان سال تکمیل خواهدشد.
ایشان همچنین با اشاره به تعداد بیش از ۱۶۰ موضوع عامالابتلاء و عمومی در تماسهای مردم به پیگیری تمامی موارد و ارائه گزارش به مردم عزیز تاکید کردند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پایان با اشاره به اولین حضور نمادین و تجدید میثاق خادمین مردم در مراکز ارتباطات مردمی قوای سه گانه، نهادهای عمومی وانقلابی، نظامی و انتظامی با آرمانهای امامین انقلاب و شهدا در روز چهارشنبه افزود: برگزاری میز ارتباطات مردمی در راهپیمایی ۲۲بهمن با حضور این مراکز و برای اولین بار بعد از انقلاب از اهم اقدامات تحولی در نظام ارتباطات مردمی است.
حجتالاسلام والمسلمین «احمد صالحی» با اشاره به اهمیت رسانهها بهعنوان پل ارتباطی مردم و دولت، گفت: میتوانیم نظرات و خواستههای مردم را از طریق رسانهها به دولتمردان منتقل کنیم و از این جهت با اصحاب رسانه همکار بوده و هر جا که نیازمند مطالبهگری مردم باشد، ما پای کار هستیم.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری حضور اعضای کابینه در نشستهای پاسخگویی به مطالبات مردمی را اقدامی بینظیر توصیف کرد و افزود: در کمتر از دو ماه ۱۵ عضو کابینه را پای پاسخگویی به مطالبات مردمی آوردیم که این موضوع باعث افزایش امید مردم خواهد شد که میتوانند بیواسطه با بالاترین مقامات و رؤسای دستگاهها تماس بگیرند و مطالباتشان را مطرح کنند.
حجتالاسلام والمسلمین صالحی با تأکید بر اینکه به پاسخگویی مطالبات مردم افتخار میکنیم، تصریح کرد: مرکز ارتباطات مردمی پس از هر تماس مردمی بهصورت تکتک آنها را پیگیری میکند و مردم مطمئن باشند موضوعاتی که تاکنون مطرح بوده، مستندات آن جمعآوری و پیگیریهای آن هم انجام شده است که نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: به اعضای هیأت دولت و کابینه که پای میز پاسخگویی مردم قرار میگیرند، اعلام میشود که دستورات آنها یا باید اقدامی باشد یا اقناعی که مردم نسبت به پیگیریها و توجه دولت به مطالباتشان اطمینان پیدا کنند. خوشبختانه اعضای کابینه با آرامش و صبوری به مردم پاسخ میدهند و برخی خبرنگاران که در این نشستها حضور مییابند، از میزان صبوری و دقت نظر وزرا و معاونان رئیسجمهور ابراز تعجب میکنند.
وی خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند که نظرات و درخواستهایی که برابر قوانین و ضوابط قابل اقدام هستند، بهصورت جدی مورد پیگیری سریع قرار میگیرند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی دولت درباره برنامه ویژه این مرکز در ایام دهه فجر هم گفت: برابر با ابلاغیه شورای عالی اداری و نظامنامه، مرکز ارتباطات مردمی موظف به ساماندهیِ یکسانسازی ارتباطات مردمی در تمامی دستگاهها شده است. از همه همکاران در قوای سه گانه، همه نهادهای انقلابی و انتظامی و دیگر نهادها و ارگانها خواهش کردیم بین دستگاهها هماهنگیهای لازم را به عمل آورند تا برای اولین بار در ۴۴ سال گذشته، در کنار یکدیگر و همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن میزهای خدمت برپا کرده و پاسخگوی مشکلات و دغدغههای مردم باشند.
حجتالاسلام والمسلمین صالحی گفت: پیش از این در سفرهای استانی پاسخگویی به مردم فقط مختص دولت بود، اما در این طرح نهادهای عمومی و سازمانهای وابسته به همه قوا از جمله اجرایی و قضایی و نظامی و انتظامی به مشکلات و دغدغههای مردم رسیدگی خواهند کرد.
وی در پایان همچنین اعلام کرد روز چهارشنبه همه دستاندرکاران و همکاران مرکز ارتباطات مردمی در دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی و همچنین قوای سه گانه در حرم مطهر امام راحل حضور یافته و با آرمانهای آن حضرت و جانشین خلف ایشان تجدید بیعت و اعلام میکنند همه توان خود را برای خدمتگذاری بیمنت به مردم به کار خواهیم گرفت.




















