عبارت خود را درج و جهت جستجو Enter را بفشارید ...

10 هزار تماس با سامد گلستان در بهار امسال

{filetitle} {faces}

امیر محمدپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر همین روند تا پایان امسال ادامه یابد؛ درصد درخواست‌های معیشتی مردم گلستان در تماس با سامد به نسبت سال گذشته کاهش خواهد یافت.



وی اضافه کرد: پارسال ۴۲ هزار و ۷۳۱ تماس با مرکز سامد گلستان گرفته شد که ۹۰ درصد درخواست‌ها در حوزه اشتغال و معیشت، هفت درصد شکایات مردمی (از مسوولان و ادارات) و سه درصد در بخش‌های دیگر بود.



وی بیان داشت: در بهار امسال ۱۰ هزار تماس با سامد گلستان گرفته شد که ۴۵ درصد درخواست‌ها مشکلات معیشتی، ۳۳ درصد انتقاد و شکایت از دستگاه‌ها، ۱۰ درصد مربوط به مشکل دریافت تسهیلات مالی، پنج درصد در حوزه اشتغال، چهار درصد بازپرداخت تسهیلات به دلیل مشکلات ناشی از کرونا و سه درصد درخواست استفاده از پوشش حمایتی کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی بود.



وی بیان کرد: سامد پل ارتباط بی‌واسطه مردم با مسولان است و شهروندان گلستان این مرکز را مامنی برای بیان، پیگیری و رسیدگی به مشکلات خود در حوزه دستگاه‌های مختلف دولتی بدانند.



محمدپور افزود: مردم گلستان از منزل خود می‌توانند با شماره ۱۱۱ تماس گرفته و از دور افتاده‌ترین مناطق استان، مشکلات خود را با مرکز در میان گذارند که در پی تماس؛ مکالمات تبدیل به نامه شده و یک کد رهگیری صادر می‌شود؛ تماس گیرندگان بعد از چند روز می‌توانند با کد دریافتی درخواست خود را پیگیری کنند.



وی گفت: تمام مدیران کل دستگاههای اجرایی در سامانه سامد گلستان کارتابل دارند و در زمان ثبت درخواست، یک نامه به کارتابل مدیر مربوطه ارسال و آن مدیر باید حداکثر تا ۱۵ روز به نامه پاسخ دهد.



مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گلستان با اشاره به مزایای سامد گفت: حذف موانع دست و پاگیر اداری و ایجاد دولت الکترونیک از جمله مزایای این سامانه است.



محمدپور افزود: شهروندان هرگونه ناهنجاری و ناعدالتی در دستگاه‌های اداری را از طریق تماس با مرکز سامد (۱۱۱) اعلام کنند تا به این مشکلات رسیدگی شود.



وی تصریح کرد: در شرایط کنونی و مخاطرات کرونا سامانه سامد فرصتی بسیار مناسب برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم بدون رفت و آمد و پیگیری حضوری است.


کلمات کلیدی

آخرین اخبار