پاسخگویی برخط پنجمین عضو کابینه سیزدهم به تماسهای مردمی/ نظام ارزیابی دانش بنیانها از خردادماه امسال ارتقا مییابد
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رییس جمهور با حضور در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به طور مستقیم به پرسش های شهروندان پاسخ داد که پیش از این «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مرکز حضور یافته بود.
به گزارش ایرنا، «روحالله دهقانی فیروزآبادی» روز سه شنبه و در جریان پاسخگویی برخط هیات دولت به تماسهای تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و از ساعت ۱۳ تا ۱۴ پاسخگوی طرح، نظرات، ایدهها، شکایتها و درخواستهای مردم در حوزه مأموریتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بود.
معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از ارتقا نظام ارزیابی دانشبنیان از خردادماه امسال خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر ارزیابی بر فناوری و رشد شرکت، از نظر فروش و اشتغال هم محصولات شرکتهای دانشبنیان ارزیابی و به آن امتیاز داده میشود.
معاون رییس جمهور این اظهارات را در تماس تلفنی شهروندی از مشهد که با مشکل تایید نشدن طرح هوشمند گرمایشی از سوی دانشبنیان روبرو شده است بیان کرد.
شرکت این شهروند مشهدی اقدام به تولید طرح سیستمهای هوشمند گرمایشی جایگزین بخاری کرده که با وجود اقدام لازم برای مجوز دانش بنیانی هنوز تایید نشده است.
دهقانی در پاسخ به شهروند از تهران که خود را دبیر معرفی کرد و طرح پیشنهادی برای کاهش آلودگی داشت، گفت که این طرح در گفت و گو با شهردار تهران مطرح می شود.
معاون رییس جمهور در پاسخ به گلایه پژوهشگر زن که در حوزه نانو برای کسب تسهیلات با وعده های سراب روبرو شده است، گفت: همت شما را تحسین می کنم اما همه موضوعات پیگیری می شود و تا یک ماه آینده نتیجه آن مشخص می شود. اصل کار ما صداقت و تعهد به وعده های داده شده است که در این راستا عزم ما جدی است.
دهقانی این را هم گفت که من خودم شرکت دانش بنیان داشتم و مشکلات را متوجه می شوم و تجربه البته یکسالی هست که از آن خداحافظی و سهام خود را واگذار کردم.
معاون رییس جمهور درباره استفاده از ظرفیت سربازان وظیفه در شرکت های دانش بنیان گفت: یکی از کمک های ارزشمندی که ستاد کل نیروهای مسلح با موافقت رهبری انجام داد، این بود که شرکت های دانش بنیان که نیروهای کلیدی آن مشمول سربازی می شود با تاییدیه معاونت علمی سربازی خود را در همان شرکت بگذارند و یک نیروی متخصص و کلیدی شرکت کار فناورانه خود را انجام دهد که هر سال ٨٠٠ نفر مشمول آن می شوند.
وی ادامه داد: اکنون که تعداد شرکت های دانش بنیان به حدود هشت هزار و ۵٠٠ شرکت رسیده است و با موافقت اولیه و اصولی از ستاد کل امیدواریم ظرفیت سرباز فتاور نیروهای کلیدی شرکت های دانش بنیان به ظرفیت ١٠ هزار شرکت افزایش یابد.
حجتالاسلام احمد صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز در پایان این نشست گفت که سامانه نظارتی ۶١٣٣ پل ارتباطی جامعه نخبگانی و دانش بنیانی با دولت و ارایه دهنده نقطه نظرات و پیگیری مطالبات آنهاست.
در راستای رویکرد مردمی دولت آیتالله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بیواسطه مسئولان با مردم، دور دوم پاسخگویی برخط دولتمردان به تماسهای تلفنی مردمی ۲۰ فروردین ماه امسال با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری آغاز شد و تاکنون "سید رضا فاطمی امین" وزیرصمت و "سید حمید سجادی" وزیر ورزش، "سید صولت مرتضوی" وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مرکز حضور یافتند.
این بار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیس جمهور به عنوان پنجمین مهمان در برنامه هفتگی «پاسخگویی بیواسطه اعضای هیات دولت به مطالبات مردمی» شرکت کرد.
دور نخست پاسخگویی برخط دولتمردان ششم آذرماه ۱۴۰۱ با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، کلید خورد و ششم فروردین ماه امسال با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور پایان یافت.
در دور نخست رئیسجمهور در ۳۰ بهمن ماه سال گذشته در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و پای درد دلها و دغدغههای برخی شهروندان نشست که برای نخستین بار بود یک رئیسجمهور با حضور در این مرکز مستقیم پاسخگوی تماسهای مردم شد.
اقدام متفاوت مرکز ارتباطات مردمی
حجتالاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری پیشتر در گفتوگو با ایرنا یکی از اقدامات مهم و متفاوت این مرکز را در مقایسه با دولتهای گذشته، حضور اعضای کابینه در ۳ ماه گذشته از جمله حضور آیتالله رئیسی برشمرد و گفته بود که رئیس جمهور در بهمن ماه امسال بدون واسطه در این مرکز حاضر شد و پای دغدغههای مردم نشست که این نخستین بازدید رئیس جمهور از راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی در تاریخ انقلاب بوده و تاکنون سابقه نداشته که رئیس قوه مجریه در مرکز حاضر شود و پای حرف مدیران مرکز بنشیدند که این اقدام وی اهمیت جایگاه این مرکز را به اثبات رساند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی درباره پیگیریهای مطالبات مردمی در سامانه برخط پاسخگویی مردم گفت: تکتک تماسها و دستورهای اعمال شده توسط اعضای کابینه در قالب فُرمی به مرکز تحویل داده میشود و مرکز از طریق اداره کل ارتباطات سفرها آن را به دفتر وزیر ابلاغ و دفتر هم پیگیری میکند تا در مدت زمان مشخص نتیجه آن اقدام به مرکز گزارش شود؛ اگر نتیجه به مرکز ارائه نشود، اداره کل بازرسی نظارت ارزیابی عملکرد مرکز، پیگیری نهایی را برای اجرایی شدن دستور انجام میدهد.




















