در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری صورت میگیرد؛ آغاز دور دوم پاسخگویی دولتمردان به تماسهای مردمی از امروز
در راستای رویکرد مردمی دولت آیتالله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بیواسطه مسئولان با مردم، دور دوم پاسخگویی برخط دولتمردان به تماسهای تلفنی مردمی از امروز (یکشنبه) با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری آغاز میشود.
به همین منظور دور نخست پاسخگویی برخط دولتمردان ششم آذرماه ۱۴۰۱ با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، کلید خورد و در ادامه دولتمردان در جریان پاسخگویی به تماسهای تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند و هر هفته از ساعت ۱۳ تا ۱۴ پاسخگوی طرح، نظرات، ایدهها، شکایتها و درخواستهای مردم در حوزه مأموریتی خود بودند.
پیشتر، حجتالاسلام صالحی درباره ادامه نشستهای پاسخگویی تاکید کرده بود که این روند تداوم دارد و این گونه نیست که با اتمام دوره نخست متوقف شود. این نشستها ادامه دارد و مرکز و شخص رییس جمهور پای خط پاسخگویی مردم برای پیگیری مطالبات مردم هستند.
رئیسجمهور در ۳۰ بهمن ماه سال گذشته در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و پای درد دلها و دغدغههای برخی شهروندان نشست که برای نخستین بار بود یک رئیسجمهور با حضور در این مرکز مستقیم پاسخگوی تماسهای مردم شد.
دور نخست پاسخگویی مستقیم مسئولان به تماس مردمی که با مرتضوی آغاز شده بود ششم فروردین ماه امسال با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور پایان یافت.
حجت الاسلام «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری پیش تر در گفت و گو با ایرنا یکی از اقدامات مهم و متفاوت این مرکز را در مقایسه با دولتهای گذشته، حضور اعضای کابینه در ۳ ماه گذشته از جمله حضور آیت الله رئیسی برشمرد و گفته بود که رئیس جمهور در بهمن ماه امسال بدون واسطه در این مرکز حاضر شد و پای دغدغههای مردم نشست که این نخستین بازدید رئیس جمهور از زمان راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی در تاریخ انقلاب بوده و تاکنون سابقه نداشته که رئیس قوه مجریه در مرکز حاضر شود و پای حرف مدیران مرکز بنشیدند که این اقدام وی اهمیت جایگاه این مرکز را به اثبات رساند.
وی این را هم گفت: آقای رئیسی در این بازدید به شکل نمادین در اهمیت جایگاه مرکز، خود به پرسشهای مردمی پاسخ داد که عمده موضوعات در زمینه اداری و معیشتی بود و در عین حال تذکر و دستورات لازم را اعمال کرد.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی درباره پیگیریهای مطالبات مردمی در سامانه برخط پاسخگویی مردم گفت: تک به تک تماسها و دستورهای اعمال شده توسط اعضای کابینه در قالب فُرمی به مرکز تحویل داده میشود و مرکز از طریق اداره کل ارتباطات سفرها آن را به دفتر وزیر ابلاغ و دفتر هم پیگیری میکند تا در مدت زمان مشخص نتیجه آن اقدام را به مرکز گزارش شود. اگر نتیجه به مرکز ارائه نشود، اداره کل بازرسی نظارت ارزیابی عملکرد مرکز، پیگیری نهایی را برای اجرایی شدن دستور انجام میدهد.
حجتالاسلام صالحی همچنین گفت که این روند تداوم دارد و این گونه نیست با اتمام دوره نخست متوقف شود بلکه این نشستها ادامه دارد و مرکز و شخص رییس جمهور پای خط پاسخگویی مردم برای پیگیری مطالبات مردم است.




















