ارتباط پویای مردم با دولت در بستر سامد
امروز برای بیان حرفها وگفتههای مردمی بهترین گزینه ارتباط باسامانه سامد است که با گرفتن شماره تلفن سه رقمی ۱۱۱ میتوانیم نقد، نظر، گلایه، شکواییه یا پیشنهاد خود را به مسئولان مربوطه منتقل کنیم تا رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا، محمد احمدی که مدتی است مسئولیت مدیریت سامد هرمزگان را برعهده دارد و تا پیش از این فرماندار شهرستان ویژه میناب بود با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان در همین زمینه اظهار داشت: هر جامعهای برای تداوم حیات خود به دنبال سنجش میزان رضایتمندی و نارضایتی هاست تا بتواند نارضایتیها را به حداقل ممکن برساند.
وی ادامه داد: سامانه سامد بستر خوبی برای طرح گلایهها و انتقادها و پیشنهادهای مردم به مسئولان و دولت است و ضمن آنکه گزارشها و تماسهای مردمی را پیگیری کرده، در پی دادن پاسخ منطقی به تماس گیرندگان است.
وی اضافه کرد: برخی تماسها شکایت و انتقاد بوده و برخی دیگر نیاز به مشاوره دارند که کارشناسان سامد متناسب با نیاز و تقاضای هر کدام اقدام لازم را انجام میدهند.
وعدههای مسئولان تا حصول نتیجه پیگیری میشود
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان اظهار داشت: سامد علاوه براینکه زبان گویای مردم است، میکوشد تا با برقراری ارتباط پویا میان مردم و دولت و همچنین افزایش سطح دسترسی به مسئولان و کارگزاران دولت، با رویکرد حل مشکل و همفکری در برنامه ریزیها؛ زمینه مشارکت تمامی قشرهای جامعه را عملی سازد.
احمدی ادامه داد: در همین راستا روزهای دوشنبه را برای پاسخگویی مستقیم مدیران ستادی و استاندار و فرمانداران در سامد اختصاص یافته و مسئولان دعوت میشود با حضور در این مرکز شخصاً به تماسهای مردم پاسخ دهند.
پاسخ منطقی و درست به مردم داده میشود
وی افزود: وعدهها و سخنان مسوولان در این ارتباطهای تلفنی ثبت و ضبط و تا حصول نتیجه پیگیری میشود، اگر سخن و وعده مسئولی محقق نشد باز به سامد دعوت شده و مشکل بررسی میشود تا بتوان خروجی مناسبی داشت و به مطالبه مردم پاسخ منطقی داده شود.
به گفته احمدی، شاید مطالبه و خواسته مردم در این بررسی ها و پیگیریها به نتیجه نرسد اما دادن پاسخ منطقی و درست موجب خوشحالی مطالبهگر شده و تاثیر خود را در میزان رضایتمندی افراد از ادارههای دولتی دارد.
مردم انتقادهای خود را با سامد در میان بگذارند
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان ادامه داد: عنوان این اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی است و از مردم تقاضا داریم انتقادهای خود را بیشتر با سامانه سامد در میان بگذارند زیرا هم تذکردهنده بوده و هم برای اصلاح رویهها و کارهای نادرست مفید و موثر است؛ همچنین پیشنهادهای خود را نیز با ۱۱۱ طرح کنند تا استفاده شود.
احمدی عنوان کرد: گاهی افراد به راهنمایی و مشاوره برای انجام کارهای خود نیاز دارند که میتوانند با گرفتن شماره سه رقمی سامد ۱۱۱ مشاوره لازم را دریافت کرده و در وقت، سرمایه و انرژی خود صرفه جویی کنند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف سامد جلوگیری از ایجاد رنج سفر برای روستاییان است تا ناگزیر نباشند برای انجام یک کار ساده متحمل رنج سفر و گاهی بلاتکیلفی در شهر شوند.
روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ تماس با سامد گرفته میشود
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: افزون بر سه هزار تماس از ابتدای سال تا هفته گذشته با سامانه ۱۱۱ برقرار شده و روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ تماس با کارشناسان این مرکز برقرار میشود.
احمدی اشاره کرد: براساس برآورد انجام شده در ۴ ماه گذشته حدود ۶۴ درصد تماسها درخواست بوده، بخشی از درخواست ها معیشتی و تقاضای وام بوده، که به همین دلیل با بانکها تعامل شده تا وامهای قرضالحسنه به متقاضیان اختصاص یابد.
وی افزود: ۱۶ درصد تماسها شکایت، ۱۰ درصد گزارش، ۹ درصد انتقاد و یک درصد پیشنهاد بوده و در تماس ها مشکل های روستاها نیز مطرح میشود که برای رفع به مسوولان مربوطه ارجاع مییابد.




















