|
مشاوره و راهنمایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حساب 100 حضرت امام(ره) با موضوعات مرتبط |
|||
|
ردیف |
مـوضـوع درخواست |
مـتـن مـشـاوره |
|
|
1 |
درخواست تسهیلات ساخت مسکن روستایی (طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی) |
تسهیلات ساخت مسکن در روستا و شهرها با جمعیت کمتر از 25000 نفر در قالب طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، با معرفی شعب بنیاد مسکن و با مشارکت بانکهای عامل در حال پرداخت میباشد. متقاضیان میتوانند از طریق (سامانه راهبر) معاونت روستایی بنیاد مسکن درخواست خود را ثبت و اقدام نمایند. |
|
|
2 |
درخواست تسهیلات قرضالحسنه (وام تکمیلی، وام تعمیر، احداث حمام...)
|
تسهیلات قرضالحسنه تعمیر، تکمیل مسکن، احداث حمام و سرویس بهداشتی در روستاها با معرفی بنیاد مسکن و مشارکت بانکهای عامل پرداخت میگردد. متقاضیان میتوانند از طریق (سامانه راهبر) معاونت روستایی بنیاد مسکن درخواست خود را ثبت و اقدام نمایند. |
|
|
3 |
شناسایی ساختمانهای آسیب دیده از سوانح طبیعی در روستا و شهر |
پس از وقوع سوانح، کارشناسان ارزیاب بنیاد مسکن در مناطق حادثه دیده حاضر و با هماهنگی مسئولین محلی (دهیاری، بخشداری و فرمانداری)، واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده را شناسایی، خسارت وارده را ارزیابی نموده، جهت بهرهمندی از تسهیلات و کمک بلاعوض معرفی مینمایند. |
|
|
4 |
نحوه بهرهمندی آسیب دیدگان سوانح طبیعی از کمک های دولت در بخش مسکن |
پس از اتمام ارزیابی واحدهای آسیب دیده و ارسال گزارش خسارات وارده توسط بنیاد مسکن، با تایید سازمان مدیریت بحران، سازمان برنامه و بودجه کشور و در صورت تصویب اعتبارات لازم (تعداد و سقف فردی) توسط هیئت وزیران، کمک های دولت در بخش مسکن به واحدهای کارشناسی شده احداثی و تعمیری، در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض بوده و تسهیلات از طریق معرفی شعب این بنیاد و توسط بانکهای عامل پرداخت میگردد. |
|
|
5 |
نحوه بهره مندی آسیب دیدگان سوانح طبیعی از کمکهای دولت برای خسارت وارده به لوازم معیشتی |
در صورت تصویب اعتبارات لازم (تعداد و سقف فردی) توسط هیئت وزیران، کمک های دولت برای خسارت وارده به لوازم معیشتی در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض معیشت بوده که توسط استانداری استان مربوطه معرفی و پرداخت میشود. |
|
|
6 |
اصلاح و تغییر کاربری زمین های روستایی |
طرحهای هادی مصوب پس از تهیه و تصویب در مراجع قانونی به دلایل مختلف دچار اصلاح محدوده یا تغییر کاربری میشوند که این امر به درخواست متقاضی و مالک زمین مربوطه، پس از بررسی و تایید در مرجع قانونی ذیربط در محدوده طرح هادی روستا اعمال میگردد. متقاضیان میتوانند از طریق (سامانه راهبر) معاونت روستایی بنیاد مسکن درخواست خود را ثبت و اقدام نمایند. |
|
|
7 |
صدور مجوز یا پروانه ساختمانسازی در روستا |
صدور پروانه ساختمانسازی توسط دهیاری و در پاسخ به استعلام جهت صدور پروانه ساختمانی با اعلام نوع کاربری و موقعیت ملک در محدوده طرح هادی صورت میپذیرد. متقاضیان میتوانند از طریق (سامانه راهبر) معاونت روستایی بنیاد مسکن درخواست خود را ثبت و اقدام نمایند. |
|
|
8 |
دریافت انواع مجوز مربوط به زمین |
متقاضیان میتوانند از طریق (سامانه پنجره واحد مدیریت زمین) بنیاد مسکن به آدرس https://zamin.gov.ir درخواست خود را ثبت و اقدام نمایند. |
|
|
9 |
استعلامات و خدمات مرتبط با حوزه زمین و املاک |
متقاضیان میتوانند از طریق (سامانه پنجره واحد مدیریت زمین) بنیاد مسکن به آدرس https://zamin.gov.ir درگاه متقاضیان مردمی، درخواست خود را ثبت و اقدام نمایند. |
|
|
10 |
نهضت ملی مسکن (درخواست مسکن، تسهیلات ساخت، تسهیلات ودیعه)
|
متقاضیان میتوانند از طریق سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن به آدرس (tem.mrud.ir) درخواست خود را ارائه و اقدام نمایند. مطابق شیوه نامه طرح اقدام ملی ابلاغی مقام عالی وزارت، شرایط متقاضیان جهت واجد شرایط شدن طرح مذکور شامل:
|
|
|
11 |
تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن |
مطابق شیوه نامه طرح اقدام ملی، ادارات کل راه و شهرسازی موظف به شناسایی و تخصیص اراضی برای طرح مذکور در شهرها میباشند. در موارد درخواست اخذ زمین در شهرها، میبایست ابتدا ظرفیت زمین تامین شده بررسی و در صورت کمبود زمین موارد با ادارات کل راه و شهرسازی مکاتبه و درخواست مردمی مبنی بر استقبال از طرح مذکور عنوان و مرتفع گردد. |
|
|
12 |
تامین آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن |
با توجه به اینکه در طرح مذکور بخشی از هزینه ساخت میبایست توسط متقاضیان تامین گردد یکی از موارد اعلامی متقاضیان عدم توانایی در تامین آورده میباشد چنانچه چنانچه متقاضیان طرح فوق توانایی تأمین آورده را نداشته یا جزو دهکهای پایین درآمدی باشند و با عنایت به توافقات به عمل آمده با سازمانهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، افرادی که تحت پوشش سازمانهای مربوطه تا سقف مبلغ مشخصی جهت آورده کمک بلاعوض صورت پذیرد و این متقاضیان از طریق مراجعه به سازمانهای مذکور پیگیری نمایند. |
|
|
13 |
اشتغال |
پذیرش مستخدم از سوی بنیاد بر اساس ضوابطی ابلاغی بوده و از طریق انتشار آگهی و مصاحبه انجام میگیرد و برای تأمین و تکمیل نیروی انسانی خود پس از کسب موفقیت در آزمون کتبی تخصصی، مصاحبههای تخصصی و عمومی و طی مراحل اداری اقدام مینماید. |
|
|
14 |
انتقال محل خدمت (سایر دستگاهها) |
با درخواست کتبی مستخدم رسمی و موافقت دستگاه مقصد انتقال وی از بنیاد مسکن بـدون آنکـه جریـان خـدمت متقاضی قطـع گردد با حفظ سنوات به سازمانهایی که دارای مجوز قانونی باشند، امکانپذیر میباشد. |
|
|
15 |
انتقال محل خدمت (درون سازمانی) |
با درخواست کتبی مستخدم رسمی و پس از موافقت بنیاد مسکن استان مبدأ و مقصد و تعیین پُست پیشنهادی بلاتصدی، طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم امکانپذیر میباشد. |
|
|
16 |
جذب مشمولین وظیفه |
در اجــرای مصــوبات مقــام معظــم رهبری و همچنین در راستای اصل 147 قانون اساسی جمهوری اسلامی و فصل هشتم قانون خدمت وظیفه عمـومی و سایر قوانین جاری، ستاد کل نیروهای مسلح در زمان صلح و بنا به درخواست دولت و موافقت معظـم لـه، تعدادی از کارکنان وظیفه غیرغایب را از طریق دفتر سیاستگذاری و نظـارت راهبـردی حفاظـت اطلاعـات ن.م پـس از طـی دوره آمـوزش نظـامی در یکـی از نیروهـای مسـلح بـرای انجـام امـور امـدادی، تولیـدی ، جهاد کشاورزی، آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و حفاظت فیزیکی مشروط به اینکه به آمادگی رزمی نیروهای مسلح آسیبی وارد نیاید، به صورت مامور یا متعهد خدمت دراختیاردولت قرار میدهد. در ایـن راسـتا و در اجرای منویات مقام معظـم رهبـری» استفاده از ظرفیتهای قانون خدمت وظیفه عمومی به ویژه رعایت مواد 68 و 69 مبنـی بـر اختصـاص 70 درصد از نیروهای امریه به مناطق محروم و کمتـر توسـعه یـافتـه و بهرهگیـری از توانمنـدیهای علمـی و تخصصی فارغالتحصیلان دانشگاهی برای کمک به دستگاههای غیرنظامی در جهت افزایش بهرهوری و ارتقاء شاخصهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جوامع هدف با تاکید برتوانمندسـازی روسـتاها، منـاطق محروم و کمتر توسعه یافته مدنظر میباشد. در اجرای تدابیر ابلاغی، اختصاص کارکنان وظیفه به سازمانهای غیرنظامی، صرفاً با تصویب معظمله صورتمیگیرد که در این راستا هـر سـاله تعـدادی از کارکنان وظیفه پس از طی آموزشهای نظامی در نیروهای مسلح به مراکز غیرنظامی مامور میگردند.» |
|
|
مشاوره و راهنمایی وزارت راه و شهرسازی (سازمان بنادر و دریانوردی) با موضوعات مرتبط |
||||
|
ردیف |
موضوع درخواست |
مشاوره |
||
|
1 |
استخدام |
به استناد بخشنامه شماره 13598/92/200 مورخ 1/8/1392 جانشین محترم معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیسجمهور، جذب بصورت رسمی یا پیمانی بدون شرکت در آزمون و همچنین انعقاد قرارداد مستقیم مازاد سقف تبصره ذیل ماده «32» فراهم نمیباشد. |
||
|
2 |
وزارت راه و شهرسازی (سازمان بنادر و دریانوردی) |
براساس بند «1» نامه شماره 66955 مورخ 05/09/1401 معاونت محترم نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، تغییر وضعیت استخدامی صرفاً از محل پُستهای بلاتصدی قابل انجام بوده و هرگونه اقدام درخصوص استخدام مشمولین فوق الذکر موکول به دریافت پُست میباشد. |
||
|
3 |
ساماندهی شناورهای سنتی |
ساماندهی شناورهای سنتی (لنج های چوبی و فایبرگلاس) از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در راستای اعطای مجوز حمل کالای ملوانی توسط شناورهای سنتی در اختیار کمیته مربوطه در استانداری استانهای هرمزگان، بوشهر و خوزستان به عنوان متولی و مجری آن قرار گرفته و این سازمان به عنوان دستگاه همکار، تغییرات جایگزینی شناورهای سنتی که استانداری تایید مینماید را در سامانههای نرم افزاری درج و اطلاعات آن را به سایر ذینفعان ارسال مینمایند. |
||
|
4 |
امور مربوط به صدور شناسه دریایی |
براساس دستورالعمل هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی صدور، تمدید، تجدید، المثنی، ابطال شناسنامه دریانوردی و صدور شناسنامه دریانوردی فقط برای افراد واجد شرایط ذیل صادر می شود: - دارندگان گواهینامه شایستگی معتبر دریانوردی - دارندگان گواهینامه مهارت معتبر دریانوردی (دارای سمت دریانوردی) - دارندگان گواهینامه شایستگی معتبر صیادی (آبهای نامحدود) - دارندگان گواهینامه مهارت معتبر صیادی (دارای سمت دریانوردی آبهای نامحدود) - کارآموز دریانوردی عرشه - کارآموز دریانوردی موتور - کارآموز دریانوردی الکترونیک - کارمند فنی شرکت کشتیرانی (در شرایط فورس ماژور) - همسر دریانورد |
||
|
5 |
مجوز کارگاه یا کارخانه کشتی سازی |
اعطای مجوز کارگاه یا کارخانه کشتی سازی در ابتدا با درخواست شرکت متقاضی و ارایه مدارک و مستندات زیر امکان پذیر است و این سازمان در صورت دریافت آنها، آمادگی انجام بازدید از محوطه کارگاهی با همکاری بنادر تابعه و موسسههای ردهبندی همکاری لازم را خواهد داشت.
|
||
|
مشاوره و راهنمایی وزارت راه و شهرسازی (سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی) با موضوعات مرتبط |
||||
|
ردیف |
موضوع درخواست |
مشاوره |
||
|
1 |
مناقصات اجرای طرحها |
- درج در سامانه مناقصات کشور - انتشار در رسانههای عمومی و جراید (مطابق دستورالعمل وزارت فرهنگ وارشاد) درج در پورتال سازمان |
||
|
مشاوره و راهنمایی وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن- امور املاک) با موضوعات مرتبط |
||||
|
ردیف |
موضوع درخواست |
مشاوره |
||
|
1 |
امور مربوط به زمینهای ملی شده |
با توجه به اینکه متولی اجرای ماده 56 قانون ملی شدن جنگلها و مراتع کشور ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانها میباشند، لذا پاسخگویی به ادعای شاکیان درخصوص اراضی ملی بر عهده ادارات کل مذکور میباشد. |
||
|
2 |
تعیین تکلیف حقوق قانونی مالکین اراضی تملکی دولت اعم از موات و غیرموات |
بررسی و رسیدگی به حقوق قانونی مالکین حسب نوع زمین و چگونگی اجرای قوانین برای تملک به صورت موردی و مصداقی صورت میگیرد و اساساً موضوع پلاکهای تملکی قابل تعمیم و تسری به صورت کلی به موارد مشابه نمیباشد. لذا تعیین حقوق قانونی متعلقه، بررسی، شرایط مالک و غیره توسط اداره کل راه و شهرسازی استان (معاونت املاک و حقوقی) صورت میگیرد و ضرورت دارد متقاضی با در دست داشتن مدارک و مستندات مربوط به مالکیت به اداره کل استانی مراجعه نماید. |
||
|
3 |
نقل و انتقال اراضی و املاک از طریق دفاتر اسناد رسمی |
جهت جلوگیری از فروش و معامله املاک دولتی، ضروری است به هنگام انتقال سند مالکیت در دفترخانه اسناد رسمی؛ مراتب دولتی، ملی و موات نبودن اراضی از ادارات کل راه و شهرسازی استان، استعلام گردد تا مردم با آگاهی از وضعیت ملک نسبت به انجام معامله و انتقال سند اطمینان حاصل نمایند. |
||
|
مشاوره و راهنمایی وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن- امور واگذاری) با موضوعات مرتبط |
||||
|
ردیف |
موضوع درخواست |
مشاوره |
||
|
1 |
واگذاری زمین جهت احداث مسکن به شهروندان |
1- فرم (ج) متقاضی سبز باشد (از دولت امکانات دولتی یا تسهیلات بانکی یارانه دار مسکن استفاده ننموده باشد) 2- ثبت نام در سامانههای اعلامی وزارت راه و شهرسازی 3- عدم سابقه مالکیت شخصی (استعلام از ثبت اسناد و املاک کشور) برای پنجسال اخیر 4- سابقه سکونت 5 سال در شهر محل تقاضا 5- واگذاری زمین در قالب بهرهبرداری 99 ساله در چارچوب نهضت ملی مسکن |
||
|
2 |
واگذاری زمین با کاربریهای عمومی (آموزشی، ورزشی، بهداشتی، فرهنگی) |
1ـ در اجرای ماده 100 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و دستورالعمل اجرائی (فراز اول و دوم) به صورت اجاره به شرط تملک با ارائه مجوزات مربوطه 2ـ ارائه موافقت اصولی معتبر از وزارتخانه یا سازمان مرتبط 3ـ احراز توانایی مالی 4ـ شرکت در فراخوان 5ـ واگذاری به بخش غیردولتی به قیمت کارشناسی روز |
||
|
3 |
واگذاری اراضی با کاربری تفریحی و گردشگری جهت احداث هتل، اقامتگاه، مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و سایر تأسیسات گردشگری |
در اجرای ماده (22) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و دستورالعمل اجرایی آن با داشتن شرایط ذیل : 1ـ ارائه موافقت نامه اصولی معتبر از میراث فرهنگی 2ـ احراز توانایی مالی 3ـ مشارکت در فراخوان از طریق سامانه ستاد 4ـ واگذاری به بهای کارشناسی روز به صورت اجاره به شرط تملیک 5 ساله |
||
|
4 |
واگذاری زمین به ایثارگران معزز و خانوادهای شهدا شامل والدین، همسر و فرزندان و جانباز بالای 25 درصد |
در راستای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران: 1ـ داشتن فرم (ج) سبز 2ـ ارائه معرفی نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران 3ـ واگذاری در قالب مشاعی و با رعایت تراکم مجاز |
||
|
مشاوره و راهنمایی وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن- امور واگذاری) با موضوعات مرتبط |
||||
|
ردیف |
موضوع درخواست |
مشاوره |
||
|
1 |
امور مربوط به مسکن مهر |
با توجه به اینکه پروژههای مسکن مهر در اکثر موارد اتمام یافتهاند و فقط تعداد محدودی از پروژهها به دلایل مختلف باقیماندهاند، برای رسیدگی به درخواست، میبایست متقاضی به اداره کل راه و شهرسازی استان/ شهرستان مربوطه مراجعه نمایند و آندسته از پروژهها تعاونی ساز که اکثریت پروژهها در این غالب هستند توسط ادارات مربوطه راهنمایی می شوند که باید به اداره تعاون و... مراجعه نمایند. |
||
|
مشاوره و راهنمایی وزارت راه و شهرسازی (سازمان هواپیمایی کشوری) با موضوعات مرتبط |
||||
|
ردیف |
موضوع درخواست |
مشاوره |
||
|
1 |
تعداد شرکتهای هواپیمایی، آدرس اینترنتی |
با مراجعه به پورتال انجمن شرکتهای هواپیمایی به آدرس (www.aira.ir) کلیه اطلاعات شرکتهای هواپیمایی داخلی اعم از: آدرس اینترنتی، شماره تلفن، نشانی و سایر اطلاعات قابل دسترسی میباشند. |
||
|
2 |
امور مربوط به استخدام، تبدیل وضعیت |
جهت ورود به سازمان هواپیمایی کشوری با استناد به ماده 41 تا ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری باید در آزمون استخدامی شرکت نمایند . درخصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران بااستناد به مادههای (45 و 46) و آییننامههای مرتبط و قانون خدماترسانی به ایثارگران اقدام می گردد. |
||
|
3 |
امور مربوط به تاسیس آژانس مسافربری |
مراجعه به درگاه سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس (www.caa.gov.ir) و سامانه دفاتر خدمات مسافرت هوایی به آدرس (techcomit.cao.ir) کلیه اطلاعات مربوط به تاسیس آژانس مسافربری قابل دسترسی میباشد. |
||
|
4 |
امور مربوط به تاخیرات هواپیما ها (شرکتهای مختلف) |
تاخیرهای شرکتهای هواپیمایی داخلی از طریق سه سامانه ذیل اطلاعرسانی میگردد: سامانه گزارشگیری شرکت فرودگاهها و ناوبری ایران سامانه flight (اطلاعات وارده شرکتهای هواپیمایی) سامانه FIDS (اطلاعات وارده فرودگاههای کشور)
چنانچه مسافر از تاخیر پرواز شکایت داشته باشد میتواند از طریق سامانه حقوق مسافر در سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس: https://farasa.cao.ir مراجعه و شکایات خود را ثبت نماید. |
||
|
5 |
امور مربوط به دورههای آموزشی خلبانان، مهمانداران |
با مراجعه به درگاه سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی (www.caa.gov.ir)، سامانه قوانین و مقرارت به نشانی (https://regulation.caa.gov.ir)، بخش گواهینامههای پرسنل هوانوردی، قسمت مقررات گواهینامههای عملیاتی فایل pdfمربوط به دورههای آموزشی خلبانان، مهمانداران و... قابل دسترسی میباشد. |
||
|
6 |
امور مربوط به صدور گواهینامه پرواز |
با مراجعه به درگاه سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی (www.caa.gov.ir) و سامانه قوانین و مقرارت به نشانی (https://regulation.caa.gov.ir/)، بخش گواهینامههای پرسنل هوانوردی، قسمت مقررات گواهینامههای عملیاتی اطلاعات و فرمهای مربوط به صدور گواهینامههای پرواز قابل دسترسی میباشد. |
||
|
مشاوره و راهنمایی وزارت راه و شهرسازی (شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک) با موضوعات مرتبط |
||||
|
ردیف |
موضوع درخواست |
مشاوره |
||
|
1 |
اشتغال، استخدام، تبدیل وضعیت، انتقال |
پس از انجام مکاتبه با مدیرعامل و یا معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت، مطابق با آخرین ضوابط و مقررات شرکتهای دولتی و نیاز دستگاه در اسرع وقت پاسخ منعکس خواهد شد. |
||
|
2 |
دریافت خدمات و انجام آزمایشات |
این شرکت در تهران و تمامی استانها دارای اداره کل و شعبه در شهرستانها میباشد که هم به صورت حضوری و هم خرید خدمات از سایت رسمی شرکت، درخواست کار و هماهنگی نمونهبرداری را انجام میدهد. اداره کل امور قراردادها و بازاریابی شرکت در ستاد، پاسخگوی کلیه نیازهای فنی متقاضیان بوده و مشاوره ارائه میدهد. برای دانشجویان و نخبگان نیز تسهیلات و تخفیفاتی در نظرگرفته شده است. |
||
|
3 |
نحوه محاسبه حق الزحمه خدمات |
ملاک محاسبه حقالزحمه خدمات این شرکت، عمدتا آخرین تعرفه خدمات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه میباشد. |
||
|
مشاوره و راهنمایی وزارت راه و شهرسازی (شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید) با موضوعات مرتبط |
||||
|
ردیف |
موضوع درخواست |
مشاوره |
||
|
1 |
تعداد شهرهای جدید (استان و نام شهرجدید) |
1-سهند(آذربایجان شرقی) 2-بهارستان 3-فولادشهر 4-مجلسی (اصفهان) 5–هشتگرد (البرز) 6-عالیشهر (بوشهر) 7-اندیشه 8-پردیس 9-پرند (تهران) 10-رامین 11-شیرین شهر(خوزستان) 12-بینالود 13-گلبهار(خراسان رضوی) 14-ایوانکی(سمنان) 15-تیس 16-رامشار(سیستان و بلوچستان) 17-صدرا (فارس) 18-امیرکبیر و مهاجران (مرکزی) 19-علوی (هرمزگان) 20- گلمان (آذربایجان غربی) 21-مهرگان (قزوین) |
||
|
2 |
اشتغال و استخدام |
بر اساس مواد 41، 42 و44 قانون مدیریت خدمات کشوری، استخدام افراد در شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و شرکتهای وابسته، مستلزم داشتن شرایط عمومی استخدام، شرایط احراز مشاغل، مدرک تحصیلی دانشگاهی مرتبط و مطابق مجوزهای صادره از سازمان اداری و استخدامی کشور بوده و پس از پذیرفتهشدن در امتحانات عمومی و تخصصی (از طریق انتشار آگهی) صورت میگیرد. |
||
|
3 |
تبدیل وضعیت استخدامی |
الف) تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی: -حداقل پنج سال از استخدام پیمانی کارمند سپری شده باشد. تبصره: چنانچه کارمند پیمانی از دستگاه اجرایی دیگری به دستگاه منتقل شده باشد، با رعایت حداقل سنوات موضوع این بند، باید حداقل یکسال از زمان انتقال وی به دستگاه اجرایی مقصد گذشته باشد - استخدام پیمانی کارمند از طریق قبولی در آزمونهای استخدامی موضوع ماده (۴۴) قانون که به صورت عمومی برگزار شده یا میشود، صورت پذیرفته باشد. تبصره- استخدام رسمی آزمایشی کارمندانی که استخدام پیمانی آنان از طریق قبولی در آزمونهایی با نشر عمومی آگهی استخدامی بر اساس ماده (۴۴) قانون نبوده است، علاوه بر رعایت مفاد این دستورالعمل موکول به شرکت در امتحانات استخدامی عمومی (که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور برنامهریزی میگردد) و کسب حد نصاب نمره آزمون براساس «دستورالعمل امتحانات»، در دوره پیمانی میباشد. - متوسط امتیازات ارزشیابی سالانه سهسال آخر کارمند در دوره پیمانی از هشتاد درصد (%۸۰) امتیازات ارزشیابی کمتر نباشد. - عدم محکومیت کارمند به هر یک از مجازاتهای بندهای «هـ»، «و» و «ز» ماده (۹) قانون رسیدگی به تخلفات اداری در طول دوره پیمانی .تبصره - تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان پیمانی به رسمی آزمایشی در دوره مأموریت، در دستگاه اجرایی مقصد امکانپذیر نمیباشد. استخدام رسمی آزمایشی آنان در در دستگاه مبدأ نیز مشروط بر این است که حداقل یکسال منتهی به تبدیل وضع در دستگاه اجرایی مبدأ اشتغال داشته و مفاد بندهای فوق در مورد آنان رعایت شده باشد. ب) تبدیل وضعیت استخدامی کارمند به رسمی پس از طی دوره رسمی آزمایشی سه ساله و مشروط به کسب شرایط ذیل میباشد. - کسب حداقل هفتاد و پنج درصد از مجموع امتیازات «فرم تعیین صلاحیت» - طی دورههای آموزشی و کسب امتیازات لازم - تأیید گزینش ج) تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران: مشمولین ماده (21) قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران که تا پایان بهمن 1400 در شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و یا شرکتهای وابسته مشغول به کار باشند، براساس بند (د) تبصره (20) قانون بودجه 1400 و بند (و) تبصره (20) قانون بودجه 1401 کل کشور، به رسمی قطعی تبدیل وضعیت مییابند. |
||
|
4 |
انتقال و مأموریت |
مأموریت و انتقال (به) و (از) شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکتهای وابسته براساس آیین اجرایی تبصره (2) ماده (21) و ماده (121) قانون مدیریت خدمات کشوری صورت میپذیرد. |
||
|
5 |
بازنشستگی |
بازنشستگی کارکنان شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکتهای وابسته براساس ماده (103) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (76) قانون تأمین اجتماعی (حسب مورد) صورت می پذیرد. |
||
|
6 |
امور مربوط به شرکتهای انبوهسازی |
شرکت در فراخوان که حضور شرکتها برای ارائه سوابق کاری و اجرایی به منظور همکاری در پروژههای مسکن ملی و مشارکتی و معرفی به شهرها در جهت مدنظر قراردادن در فراخوانها الزامی میباشد . |
||
|
7 |
امور مربوط به شرایط واگذاری مسکن مهر در شهرهای جدید |
جهت ثبت باید دارای شرایط اولیه؛ احراز سکونت اعم از سابقه سکونت 5ساله، فرم ج، سابقه مالکیت، وضعیت تاهل برای متقاضیان آقا، شرایط سنی برای متقاضیان خانم مجرد داشته باشند. |
||
|
8 |
امور مربوط به افزایش قیمت مسکن مهر |
این موضوع عمدتا مربوط به پروژههای نیمه تمام است که باتوجه به عدم ثبات قیمت مصالح ساختمانی یا نیاز پروژه به استحکامسازی و افزایش مقاومت بلوک یا عدم نصب آسانسور افزایش قیمتها اعلام میگردد. |
||
|
9 |
امور مربوط به طرح اقدام ملی |
1-پیگیری زمان اتمام پروژهها که از آغاز فعالیت این طرح بیش از 4سال میگذرد: در این خصوص اقدامات لازم از جمله اخذ تسهیلات بانکی از سوی بانک مسکن، انعقاد قرارداد با بانکهای دیگر بهمنظور پرداخت تسهیلات بانکی (ملت و ملی و تجارت)، تعیین تکلیف متقاضیان غیرموثر و... درحال انجام میباشد. 2-در شهرهای جدید بهارستان، پرند و صدرا به دلیل عدم امکان تأمین زمین، تعدادی از متقاضیان در انتظار تأیید نهایی برای افتتاح حساب میباشند که در صورت تأمین زمین این افراد به ترتیب اولویت ثبتنام به بانک عامل برای افتتاح حساب معرفی میگردند. |
||
|
10 |
امور مربوط به ثبت نام نهضت ملی |
با توجه به تکمیل ظرفیت در شهرهای جدید اطراف استان تهران تنها امکان ثبت نام در شهر جدید ایوانکی وجود دارد. |
||
|
11 |
امور مربوط به هزینه نگهداری |
هزینه نگهداری فقط مشمول واحدهایی می شود که تکمیل بوده و آماده واگذاری به متقاضیان می باشد و درصورت عدم تحویل، هزینه نگهداری از متقاضی دریافت می گردد. درصورت آماده نبودن پروژه اخذ مبلغ تخلف از سوی پیمانکاران می باشد. |
||
|
مشاوره و راهنمایی وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور) با موضوعات مرتبط |
||||
|
ردیف |
موضوع درخواست |
مشاوره |
||
|
1 |
احداث، آسفالت و ترمیم جاده |
دفتر نگهداری راههای روستایی و فرعی - اطلاعات اولیه جهت آسفالت و ترمیم رویه راهها از طریق سامانه مدیریت روسازی سازمان (PMS) حاصل میگردد. - در انتخاب محورهایی که قرار است عملیات نگهداری و ترمیم رویه برای آنها انجام گیرد شاخصهایی از قبیل وضعیت خرابی، میزان تردد و اهمیت محور ملاک میباشند. - اقدامات نگهداری برای محورهای دارای خرابی کم شامل درزگیری، لکهگیری، چاله پرکنی و... بوده و در صورت نیاز روکش آسفالت حفاظتی انجام میگیرد. - برای محورهایی که دارای خرابی زیاد و شدید میباشند احتیاج به اجرای آسفالت تقویتی و بعضا بهسازی مسیر میباشد. - اعتبارات مربوط به نگهداری راههای فرعی از محل اعتبارات عمومی (از طرح شماره 1303012008)، سایر منابع در اختیار، اعتبارات استانی و اعتبارات قیر تامین میگردد. - اعتبارات مربوط به نگهداری راههای روستایی از محل اعتبارات استانی و قیر میباشد. - همچنین عملیات نگهداری جاری جهت ترمیم جادهها بطور مستمر انجام میگیرد. دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه گزارش هرگونه خرابی در روسازی و ابنیه راهها از طریق ثبت در سامانه 141 انجام و متعاقباً ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای نسبت به رفع خرابی مذکوراقدام و با ثبت تصویر قبل و بعد از رفع خرابی در سامانه جامع راهداری (RMS) اقدام مینمایند. شایان ذکر است ساخت، تعریض، ایجاد باند دوم و ارتقای مشخصات محور در حیطه وظایف و اختیارات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای نمیباشد. |
||
|
2 |
شرایط دریافت پروانه تاسیس آژانسهای مسافربری |
شرایط دریافت پروانه تاسیس شرکت/ شعبه حمل و نقل مسافر برون شهری و تأسیس شرکت حمل و نقل عمومی مسافر بینشهری جدید منوط به رعایت و انطباق کامل شرایط مندرج در بخشنامه شماره 71/36535 مورخ 20/4/95 ریاست محترم سازمان و ارائه مدارک ثبتی شرکت و مدیر عامل واجد شرایط ارایه ناوگان ملکی بنام شرکت، اعضای هیاتمدیره، مدیرعامل، شرکت سرشبکه (در بخش اتوبوسرانی) براساس درجهبندی شهر محل تاسیس، ارایه قرارداد اجاره غرفه در پایانه عمومی یا ارایه پایانه اختصاصی بر اساس درجهبندی شهر محل تاسیس و... میباشد. شایان ذکر است متقاضیان فعالیت در امر حمل و نقل عمومی بین شهری مسافر در حال حاضر میتوانند در قالب شعبه یکی از شرکتهای حمل و نقل عمومی مسافر بینشهری فعال و در چارچوب ضوابط تأسیس و بهرهبرداری نیز فعالیت نمایند. |
||
|
3 |
شرایط دریافت پروانه تاسیس پایانه حمل کالا
* لازم به ذکر است «شرایط دریافت پروانه تاسیس پایانه حمل کالا» باید به «شرایط دریافت پروانه فعالیت شرکت حمل و نقل بین شهری کالا » تغییر یابد |
ملاک صدور مجوز فعالیت، احراز شرایط ضوابط عمومی تأسیس و بهرهبرداری از شرکتهای حمل و نقل داخلی کالا موضوع بخشنامه شماره 71/37317 مورخ 10/3/1402 میباشد. بدیهی است در صورت ارائه تأسیسات و تجهیزات مطابق ضوابط از جمله کامیونهای ملکی و تحت پوشش و زمین مورد نیاز با قید فوریت نسبت به طی مراحل بعدی اقدام میشود. این ضوابط در سایت سازمان به آدرس www.rmto.ir در دسترس عموم میباشد. |
||
|
4 |
واگذاری خودروهای سنگین |
واگذاری خودروی سنگین به دو صورت امکان پذیر میباشد: 1- ناوگان حمل و نقل سنگین داخلی که توسط کارخانجات تولید داخل تحت پوشش و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت میپذیرد و واگذاری آن براساس شرایط تعیین شده از سوی تولیدکنندگان در قالب طرحهای جایگزین و غیرجایگزین امکانپذیر میباشد. لذا در راستای لازمالاجرا شدن قانون ساماندهی صنعت خودرو، متقاضیان میتوانند درخواستهای خود را برحسب ظرفیت تولید خودروی سنگین به وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس تا نسبت به تامین اجابت متقاضیان اقدام لازم از سوی آن وزارتخانه صورتپذیرد. 2- براساس بند ص تبصره 7 قانون بودجه 1402 تامین ناوگان سنگین وارداتی توسط شرکتهای واردکننده (در قالب حق العملکار) و شرکتهای حمل و نقل انجام میپذیرد و متقاضیان میتوانند با مراجعه به این شرکتها نسبت به تامین تقاضای خود اقدام نمایند. |
||
|
5 |
استخدام، تبدیل وضعیت، انتقال |
تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول بند (د) و (و) تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 و 1401 که با توجه به تعدد نیروها در حال حاضر نیز نزدیک به 1300 نفر در دست اقدام میباشد. استخدام: علیرغم پیگیری و مکاتبات متعدد در 3 سال گذشته هیچگونه مجوزی توسط سازمان اداری و استخدامی صورت نپذیرفته است. |
||
|
مشاوره و راهنمایی وزارت راه و شهرسازی (معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی) با موضوعات مرتبط |
||||
|
ردیف |
موضوع درخواست |
مشاوره |
||
|
1 |
تبدیل وضعیت شغلی |
توضیحات: تغییر عنوان پُست برای ایثارگرانی به کار میرود که پست بلاتصدی متناسب با شغل و مدرک تحصیلی ایشان وجود نداشته و باید یک پست بلاتصدی توسط اداره کل مربوطه معرفی تا متناسب با شغل و تحصیلات فرد مورد نظر، عنوان تغییر داده شود. مراحل تغییر عنوان پُست: 1. ارائه مدارک مورد نیاز برای تغییر عنوان پُست جهت تبدیل وضعیت ایثارگران:
2. بررسی، درج مدارک و مشخصات در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاههای اجرایی کشور 3. بررسی مدارک توسط سازمان اداری و استخدامی کشور 4. اعلام تایید یا رد تغییر عنوان در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاههای اجرایی کشور 5. انعکاس نتیجه به اداره کل مربوطه |
||
|
مشاوره و راهنمایی سازمان ثبت احوال کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوعات مرتبط |
||
|
ردیف |
موضوع درخواست |
متن مشاوره |
|
1 |
صدور شناسنامه (تعویض) |
هریک از اشخاص زیر میتوانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان سراسر کشور، نسبت به درخواست صدور شناسنامه المثنی اقدام نمایند:
|
|
2 |
صدور شناسنامه (المثنی) |
اگر شناسنامه شخصی در اثر حوادث غیر مترقبه از قبیل زلزله، آتش سوزی، سیل و... از بین برود فرد میتواند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، درخواست صدور شناسنامه المثنی ناشی از فقدان را به سازمان ثبت احوال کشور ارائه و شناسنامه جدید دریافت نماید. |
|
3 |
صدور کارت ملی |
برای ثبت درخواست و صدور کارت هوشمند ملی افراد بالای 15 سال، شخص میتواند با در دست داشتن مدارک از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا ادارات شهرستانها، پورتال سازمان ثبت احوال کشور یا تماس با شماره تلفن گویای 1510 اقدام نماید. |
|
4 |
اتباع مهاجر |
- اتباع برای دریافت کد اختصاصی به سایت فیدا مراجعه نمایند. متقاضیان برای طرح درخواست، شکایات و مشاوره میتوانند به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانها، دفاتر کفالت، سایت بافیا مراجعه یا برای طرح کلیه درخواستهایشان با شماره تلفن 88889541 -021 سازمان ملی مهاجرت تماس حاصل نمایند. |
|
5 |
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات |
متقاضیان میتوانند نظرات و شکایات خود در حوزه وزارت ارتباطات و دستگاههای تابعه (پُست بانک، سازمان فضایی ایران، شرکت ارتباطات زیر ساخت، شرکت مخابرات ایران، سازمان ننظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات ایران، دانشکده علمی-کاربردی مخابرات، شرکت ملی پست ج. ا.ا ) را از طریق مراجعه به سایت ict.gov.ir (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) مطرح نمایند. |
|
6 |
شرکت ملی پست ایران |
متقاضیان می توانند جهت طرح شکایات و نظرات خود در خصوص رهگیری مرسولات پُستی، گذرنامه، با تلفن گویای 193 (سامانه شرکت ملی پُست) تماس حاصل فرمایند و یا به نشانی الکترونیکی میز خدمت شرکت پست http://www.post.ir/serving_table مراجعه نمایند. |
|
7 |
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی |
- متقاضیان میتوانند با مراجعه به سامانه .cra.ir195 طرح موضوع نمایند. – افراد برای حمایت از کسب و کار اقتصاد دیجیتال به سایت ir.1649 مراجعه گردد. |
|
8 |
شرکت مخابرات ایران |
در صورتیکه پرسنل و بازنشستگان شرکت مخابرات نسبت به حقوق و مطالبات خود معترض باشند جهت تسریع در روند بررسی پرونده و حصول نتیجه مطلوب، می توانند شکایت و نظرات خود را در سامانه ir. https://bazresi.tci(سامانه رسیدگی به شکایات مرکز بازرسی شرکت مخابرات ایران) ثبت و پیگیری نمایند.
متقاضیان اعتراضات خود را در خصوص خدمات مربوط به شرکت مخابرات (اعم از خدمات دهی، اینترنت، فیبر نوری، آنتن دهی، خطوط تلفن و...) میتوانند از طریق تلفن گویای 20195 یا در سایت بازرسی شرکت مخابرات ثبت و پیگیری نمایند.
|